1. Efekt Motyla

Efekt Motyla, czyli Maria Maślanka i Magdalena Kirejczyk – kobiecy duet, który w swojej twórczości zestawia brzmienie wiolonczeli, gitary i wokalu z niebanalnym tekstem. Mimo stosunkowo krótkiej współpracy, zespół został dostrzeżony na uznanych ogólnopolskich festiwalach piosenki autorskiej, m.in. Festiwalu „Przy Kominku” 2018 w Kielcach, na którym został wyróżniony oraz FOPA 2019 w Ślesinie, gdzie, oprócz wyróżnienia regulaminowego, otrzymał nagrodę specjalną za najciekawszą piosenkę festiwalu. Ich ostatnim sukcesem jest zajęcie trzeciego miejsca w Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Poetyckiej 2019 w Oleśnie.

W swojej twórczości lubią zwracać się bezpośrednio do odbiorcy. Ich teksty często skupiają się wokół wnikliwej obserwacji siebie i świata, podejmują też próbę rozważania istotnych problemów. Mimo całej swojej kobiecej wrażliwości potrafią bez ogródek mówić o rzeczach niewygodnych. Styl ich muzyki nie jest ostatecznie skrystalizowany – wciąż poszukują i eksperymentują z formą.

2. Lenda/Kozub

LENDA/KOZUB to debiutujący duet w skład którego wchodzą żona i mąż.  Tworzą go: Paulina Lenda-Kozub i Piotr Kozub. Dwójka młodych muzyków, których połączyła wspólna pasja i scena, gdzie rozpoczęła się przygoda duetu. Para została wyróżniona przez fundację artystyczną im. Kaliny Jędrusik i została laureatem nagrody „Młody Talent 2018”. Ponadto zdobyli wiele nagród na ogólnopolskich festiwalach, m.in. I miejsce i nagrodę główną im. Jacka Kaczmarskiego podczas Festiwalu słowa w piosence „Frazy”.

Choć każde z osobna może się pochwalić bogatą historią muzyczną, wieloma nagrodami i doświadczeniem scenicznym, grając już od kilkunastu lat w różnych projektach i jako solowi artyści, to tak naprawdę dopiero w tym roku stawiają swoje pierwsze wspólne kroki, jako debiutujący duet LENDA/KOZUB. Ich autorski materiał (w języku polskim), nad którego produkcją czuwa Marcin Bors, ujrzy światło dzienne prawdopodobnie jeszcze w tym roku

3. Piotr „Jaszczur” Śnieguła

Muzyk, kompozytor, aktor, performer, tekściarz, instruktor teatralny, arteterapeuta. Od 2013 roku związany z Zachodniopomorską Ofensywą Teatralną. Założyciel Teatru Spotkań Wielu. Klarnecista, gitarzysta w zespole muzycznym „Tarapaty” oraz „GopTrio”. Koordynator wielu festiwali teatralnych. Technik z zamiłowania, memiarz z powołania.

4. Izabella Kurlanda i Bartosz Jakubowski

Duet sceniczny od siedmiu lat doskonalący swoje umiejętności wokalne w indywidualnym toku kształcenia pod kierunkiem Elizy Szulińskiej. Absolwenci szkół muzycznych im. Tadeusz Bairda w Grodzisku Mazowieckim (Iza) i im. Andrzeja Krzanowskiego w Mławie (Bartosz). Obecnie studenci wydziału wokalno-aktorskiego Warszawskiej Szkoły Filmowej. Artystycznie związani z warszawskimi centrami kultury: Domem Kultury Śródmieście, Chopin Pointem i Nowym Światem Muzyki.

Zdobywcy I nagrody, Nagrody Publiczności i Nagrody Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu w XV edycji Festiwalu Twórczości Jeremiego Przybory „Stacja Kutno” (2019). Finaliści Konkursu Interpretacji Piosenek Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego w Sopocie (2017).

5. Paulina Wróblewska

Absolwentka wydziału aktorskiego w Akademii Teatralnej w Warszawie, uczy się wokalistyki jazzowej w Policealnym Studium Jazzu w Warszawie

6. LUNOVE

LUNOVE – trzy Księżyce, trzy indywidualności spójne w miłości do muzyki ludowej. To kobiety, które tworzą finezyjną harmonię wokalną przy akompaniamencie Matki Natury. Księżyc Pierwszy – Małgorzata Żurańska-Wilkowska (śpiew), Księżyc Drugi – Karen Kucharska (śpiew), Księżyc Trzeci – Magdalena Świeżawska (śpiew), Dziki Księżyc – Magdalena Miszewska-Zasadna (akordeon)

7. Katarzyna Olczykowska

Kasia Olczykowska swoją przygodę ze śpiewaniem rozpoczęła od fascynacji bluesem, soulem oraz muzyką gospel. Te nurty bardzo często gościły w domu rodzinnym wokalistki za sprawą taty. Kasia jest absolwentką Szkoły Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w klasie Jolanty Szczepaniak – Przybylińskiej. 2016 roku zdobyła nagrodę Grand Prix na Ogólnopolskim Konkursie Wokalistów Jazzowych organizowanym przez Centrum Edukacji Artystycznej. Wygrała 44. Konkurs Wokalistów Jazzowych Zamość 2017 oraz Konkurs Improwizacji Jazzowej organizowany przez Zachodniopomorskie Forum Artystyczne (2018).

8. Ukoja

Nazwa zespołu – UKOJA to nawiązanie do dwóch symbolicznych słów – ukojenia, które niewątpliwie niesie ze sobą muzyka oraz do ptaka o imieniu Koyal, występującego w krajach Azjatyckich, o pięknym czarnym upierzeniu i czerwonych oczach, którego wygląd budzi lekki niepokój, jednak z natury to ptak, któremu ukojenie przynosi światło słoneczne i góry.

UKOJA to spotkanie skrajnie różnych osobowości, których połączyła miłość do muzyki Etno, folk, klezmerskiej, słowiańskiej i elementów muzyki celtyckiej. Utwory, które napisała wokalistka zespołu – Karolina Patla, powstały z potrzeby serca, są wylanymi na kartkę papieru nutowego wspomnieniami o wielkim ładunku emocjonalnym, często opierając się o symbolizm.

9. Konstelacja

Konstelacje to krakowski zespół który powstał w 2017 roku, poruszamy się w krainie łagodności wśród dźwięków gitary & polskich słów. Gramy głównie własne kompozycje. Zdobyliśmy drugą nagrodę na festiwalu im. Wojtka Belona w Busku Zdroju w 2019 roku, a w tym roku – na Ogólnopolskiej Giełdzie Piosenki Turystycznej w Szklarskiej Porębie – 3 wyróżnienia i nominacje na Yapę & Bazunę 2021. Muzyka nas uszczęśliwia

10. Chmury

Na co dzień mieszkają w „pochmurnym” Krakowie. Niezależni, dalecy od stereotypów i odporni na szufladkowanie, przez co ich twórczość – niczym chmury – nie podlega ramom i ograniczeniom. W ciągu roku udało im się zagrać kilkanaście koncertów oraz zorganizować dwie edycje GRASZ BÓR Festiwalu na Podkarpaciu. Grają wyłącznie do polskich tekstów własnego autorstwa, niekiedy sięgając do klasyków – jak w przypadku dyptyku „Flauta” i „Przebudzenie”, które są oparte na noweli Henryka Sienkiewicza pt. „Latarnik”.


Jak na chmury przystało, są nieco oderwani od ziemi, jednak trzymający ją i towarzyszące jej rozterki w kręgu swoich zainteresowań. Twórczość ich ma otulać, spowijać, chłodzić, studzić, być przestrogą, zmuszać do refleksji i dostarczać życiodajnych strumieni. Ich twórcza obecność to ciągły ruch – to nieustanne pulsowanie i falowanie wertykalnych wzniesień i opadań oraz horyzontalnych orzeźwiających przemijań. To balansowanie pomiędzy atmosferą, treścią i emocją. Innymi słowy Chmury to formacja, która za punkt honoru wzięła sobie tworzyć numery niekoniecznie komercyjne, acz wpadające w ucho, a przy tym niepozbawione sensu.

11. Coffee Experiment

Coffee Experiment to siedmioosobowy kolektyw, który poprzez muzykę pragnie jak najwierniej odwzorować to co gra w ich sercach. Skupiają się na dostrzeganiu możliwości improwizacji chwili i łączeniu ich w całość

12 Joanna Dubińska

Jest związana z muzyką od dziecięcych lat. Ukończyła wokalistkę w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz Edukację artystyczną na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Zajmuje się tworzeniem słów i muzyki, by pokazywać innym świat widziany jej oczami.

13. Rafał Derkacz

Absolwent Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Aktor Teatru Lalka w Warszawie. Zadebiutował w spektaklu dyplomowym „Świętoszek” w reżyserii Pawła Aignera oraz spektaklu muzycznym „Być jak Beata” w reżyserii Piotra Domalewskiego. Brał udział w licznych festiwalach w Polsce oraz warsztatach lalkarskich i muzycznych w kraju i za granicą. Współpracował z Teatrem im. H. Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrem Capitol we Wrocławiu, Teatrem Miejskim w Gliwicach oraz formacją Pożar w Burdelu. Finalista 37. i 40. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Laureat nagrody im. Jana Wilkowskiego. Prywatnie początkujący kontrabasista, miłośnik muzyki klasycznej i instruktor ZHP.

14. Monika Adamiec

Monika Adamiec pedagog, reżyser, pieśniarka, aktorka. Autorka muzyki, scenariuszy i reżyserka spektakli teatralnych. Szczególnie zainteresowana literaturą I połowy XX wieku. Twórczyni młodzieżowego Teatru M.D.K. czyli Młode Dzielne Kuropatwy (Rzeszów) oraz offowej formacji teatralnej Latający Teatr Kantorowi (Polska).

– I Nagroda za interpretację piosenki na III Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Aktorskiej, Tarnów 2019
– Nagroda indywidualna za reżyserię spektaklu „Bal w operze” 18 Festiwal Sztuki Teatralnej, Rybnik 2016
– Nagroda Indywidualna za muzykę do spektaklu „Opereta czyli Ptasia Kaszanka” XIX OOFTA „Odeon 2012”, Andrychów 2012

15. hethet

hethet powstał w Łodzi, w 2017 roku. Tworzą go: Ada Rusinkiewicz (śpiew, gitara), Daria Płusa (gitara basowa) i Grzegorz Śliwka (perkusja). Grają soundtrack do nadchodzącego schyłku cywilizacji i najgorszych wydarzeń z Twojego życia. hethet jest dwukrotnym laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Twórców i Wykonawców „Piosenkarnia”, zwyciężył XVIII Ogólnopolski Przegląd Piosenki Poetyckiej w Oleśnie, występował m.in. na Songwriter Łódź Festiwal, Songbirds Kraków Festival oraz w Programie III Polskiego Radia. Ich debiutancka EP „jesień” ukazała się jesienią 2019 roku

16. Kasia Siepka

Artystka udzielającą się w projektach muzycznych skupionych głównie wokół muzyki elektronicznej. W tym roku ukończyła studia chemiczne. Ten rok poświęca całkowicie na swoją pasję i rozwój muzyczny.

17. Weronika Kozłowska

Marzycielka. Wschodnia dusza. Beznadziejnie zakochana w teatrze i muzyce. Szczęśliwa, gdy może połączyć te dwie sfery (w piosence aktorskiej!). Na co dzień studiuje polonistykę i psychologię w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych. Wielbicielka Allena, Myśliwskiego i Fisza. W wolnych chwilach błąka się, szukając punktu zaczepienia

18. Patrycja Ziniewicz

Studentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na specjalności „Musical”. Podczas studiów brała udział w uczelnianych projektach tj. „Miłość i więcej nic. Koncert piosenek Jacquesa Brela”, rewia „Funny girls”, koncert „Musicale, musicale” w Mazowieckim Teatrze Muzycznym czy musical „Godspell” w reż. Miłosza Gałaja.  Latem 2017 roku ukończyła kurs 4-week Musical Theatre workshop w New York Film Academy.
Współpracowała z Gdyńską Orkiestrą Symfoniczną przy projektach tj. „Bajeczne piosenki”, „ABBA symfonicznie” i „Mała trójmiejska maskarada”.

Jesienią 2018 roku po raz pierwszy wykonała swój autorski projekt „List do Czarnego Anioła. Piosenki z rep. Ewy Demarczyk” na deskach sopockiego teatru Boto. 11 października roku 2020 ma się ukazać jej debiutancki album właśnie z tym repertuarem. Współpracuje również z Gdyńskim Konsulatem Kultury przy spektaklu „Pręcik” w reż. Andrzeja Mańkowskiego.

19. Karolina Lizer

Kocham zwierzęta i muzykę. Interesuje się jazzem folkiem muzyką żydowską

20. Julianna Sroka-Kierończyk

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with a4 preset

Od bliżej nieokreślonego „zawsze”, przybłąkanego gdzieś (ja wiem?) może z pierwszym stałym zębem, styka się ze sceną. Pierwsze kroki na artystycznej ścieżce stawiała w Szamotulskim Ośrodku Kultury i tam właśnie budziła się w niej coraz bardziej potrzeba jakiejś ekspresji, tworzenia na różnych płaszczyznach.
Zęby ma już wszystkie stałe, choć potrzeba najwyraźniej pozostała. Objawia się to przeróżnie; czy to w wierszu utopionym w bezsennej nocy, rysunku popełnionym w przypływie chwili i w najważniejszych dla niej – projektach muzycznych i recytacjach

21. Szymon Brucki

Z pochodzenia starogardzianin, torunianin – z wyboru. Dwa lata temu ukończył polonistykę na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, obecnie rozpoczyna natomiast studia doktoranckie również w murach tej uczelni. Od wielu lat wykonuje poezję śpiewaną, którą uważa za najlepszą formę przekazu sztuki lirycznej. Muzykę traktuje bowiem jako pełnoprawny środek przekazu treści, który doskonale może uzupełniać tekst, tworząc tym samym odrębne dzieło artystyczne